Çırak




Aynı kitabın bir ciltli, bir karton kapak, bir de bu benim okuduğum özel baskı çeşitleri mevcut. Ancak benim okuduğuma özel yerine rezalet baskı demek daha uygun olur sanırım. Aslında gayet okunabilir bir kitap olan bu kitap - ki göreceli gerçi ona ayrıca değineceğim- özel baskı için sanırım ebatı küçültülürken yeniden dizgiden yada editör kontrolünden geçmemiş. Satır sonları yanlış yerden kesilmiş kelimeler, satır ortasında kesme işareti ile ayrılmış kelimeler ile dolu. Dolu dediysem her sayfada en az bir iki tane var. Öte yandan şimdiye kadar gördüğüm en iğrenç çeviriye sahip. Daha önce başka bir kitap yorumumda böyle bir şey demişsem unutunuz, en iğrenci bu. Evet bende karşılığı varsa bir kelimenin türkçesinin kullanılmasından yanayım ama Ameriaklı birine sperm yerine meni, katil/şüpheli , ya da her zaman kullanıldığı haliyle adamımız yerine fail dedirtmek nedir allasen? Ayrıca biricik dedektifim Rizolli'nin birisine "boyunuz da pek uzunmuş maşallah" demesi neyin nesidir? Öte yandan türkçe sevdalısı da değil bence. Yoksa konunun gidişatına göre karşılığı departman/bölüm/büro olarak çevrilebilecek bir kelimeyi lab (ben laboratuvarın kısaltmasıdır diye tahmin ediyorum) olarak çevirmezdi. Kaldı ki cümle içinde kullanılırken kısaltma olarak da kullanılmamış, kelimenin kendisi "lab" mış gibi yazılmış.

"jane rizolli için kıl, elyaf kanıt labına gitmek demek...." 
"otopsi labından içeri girdiğinde..."
"boston emniyeti suç önlemene labı dedektifi..." vs.

Kitabın tek artısı Cnbc-e de takip ettiğim Rizolli&Isles dizisinin bu kitaptan uyarlanmış olması. Bence tabi. Benim gibi dizinin takipçisiyseniz ve Rizollinin hastasıysanız çevirmen ve baskı işkencesine katlanabiliyorsunuz. Ama dizden haberiniz yok veya zaten beğenmemişseniz sanmıyorum ki sonuna kadar okuyabilesiniz. Dediğim gibi ben Rizolli'nin hatırına katlandım. Ama onun dışında çekilir dert değil. Almayın, aldırtmayın. Zaten yazarın diğer Rizolli kitapları da başkalarınca çevrilmiş. Kitap çok özgün veya yaratıcı bir konuya sahip değil. klasik öldürmekten zevk alan seri katil hikayesi ve peşindeki Boston Emniyet Labı. Bu tip kitapların ortak özelliği olan hafif ve kolay okunabilir olması, hiç bir yere gönderme, alt mesaj, üst kimlik içermediği için hızlı ilerlemesi bu kitapta da mevcut. Ben iki günde okudum. Okumak isteyen olursa bu kitapta anlatılanların evveliyatı olarak Doğan Kitap'tan çıkan Cerrah'ı okumalarını önerebilirim. Ancak bu şart değil. Hikaye bağımsız ve gereken yerlerde flashback'ler mevcut.

Yorum Gönder

0 Yorumlar