Kod Kutusu Ekleme


web tasarım, kod kutusu


Amatör seviyede blog tasarımı ile uğraşan biri olarak bloğumun tasarımını kendim yapmaya, fazla aşırıya kaçmadan eklentilerle zenginleştirmeye çalışıyorum. Bu noktada internet bilgi çöplüğüne dönmüş vaziyette. Ortalık yüzlerce çalışmayan kod, kırık link ya da anlatımı yetersiz post ile dolu. Bu sayfalarda sizlere de yardımcı olması amacı ile sadece kendi bloğumda kullandığım eklentilerin kodlarını, html'de minimum anlayan birinin kelimeleri ile anlatmaya çalışacağım.

İlk olarak bu sayfalarda bana en çok gerekecek olan “Kod Kutusu Ekleme” ile işe başlayalım.

Kod kutusu eklemek için az öncede belirttiğim gibi internette onlarca kod mevcut. Ancak bir çoğu blog şablonunuza ekleme gerektirenlerden . Ne yalan söyleyeyim onları beceremedim. Bunun yerine çok daha basit ve kullanışlı bir yol buldum, uyguladım ve işe yaradı.

Yeni kayıt (ya da mevcut kayıt) oluşturma sayfasında yazınızı yazarken kod kutusu eklemek istediğiniz yere geldiğinizde önce HTML butonuna tıklayın. 

Ardından açılan ekrana alttaki yazıyı kopyalayıp yapıştırdıktan sonra "Kod buraya eklenecek " yazısının olduğu yere kodlarınızı yapıştırın. 


<textarea class="bginput" cols="42" name="golmuhendis.blogspot.com/, html kodları" rows="5" style="height: 50px; width: 200px;">Kod buraya eklenecek </textarea><br />
Ardından tekrar "Oluştur" butonuna basın ve ön izleme yaparak son durumu kontrol edin. Alttaki gibi görünecektir.  
 


Bir kaç Küçük Detay...


1- Kodları ekledikten sonra yazmaya devam ederseniz, yazınız yine kutunun içinde kalabilir. Bunu önlemek için önce kodlar olmadan yazınızı tamamlayın, ardından başka bir kelime işlemci de hazırladığınız kodları yazınıza yukarıda anlattığım şekilde ekleyin.

2- Kutunun ebatını değiştirme ihtiyacı hissederseniz 50 ve 200 yazan yerleri değiştirin Kolay gelsin. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar