Blogger Benzer Yazılar Eklentisi




Amatör seviyede blog tasarımı ile uğraşan biri olarak bloğumun tasarımını kendim yapmaya, fazla aşırıya kaçmadan eklentilerle zenginleştirmeye çalışıyorum. Bu noktada internet bilgi çöplüğüne dönmüş vaziyette. Ortalık yüzlerce çalışmayan kod, kırık link ya da anlatımı yetersiz post ile dolu. Bu sayfalarda sizlere de yardımcı olması amacı ile sadece kendi bloğumda kullandığım eklentilerin kodlarını, html'de minimum anlayan birinin kelimeleri ile anlatmaya çalışacağım.

Bloğumun şablonunu yenilediğimden beri, bir benzer yazılar eklentisi arıyordum. “Bu iş için basitçe bir Linkwithin kodu neden koymadın” dediğinizi duyar gibiydim. Cevabım şu; ekleyemedim. Zira ben ana sayfada değil, sadece tıklanan yazının altında görünen bir benzer yazılar eklentisi arıyordum. En sonunda şurada buldum. Yaklaşın, şimdi size benim gibi ana sayfasında “Devamı” butonu kullanan bloggerler için ana sayfa ve diğer sabit sayfalarda görünmeyen, sadece açılan yazıların sayfasının altında görünen, kimini benzer yazılar, kiminin bunlarda ilginizi çekebilir eklentisi dediği eklentiyi nasıl yapacağınızı anlatıyorum.

Kumanda Paneli → Şablon → HTML’yi Düzenleye tıklıyoruz. Ctrl + F tuşlarına aynı anda basarak, açılan arama formunda </head> kodunu buluyoruz ve bu kodun hemen üzerine aşağıdaki kodu yapıştırıyoruz.



Bu konu yapıştırdıktan sonra yine şablonda arama yapıyoruz ve <data:post.body/> kodunu aratıyoruz.  Bulduğumuz kodun altına aşağıdaki kodu yapıştırıyoruz. (Not: Bu kod bende birkaç yerde var. Birinde olmazsa silip sonraki <data:post.body/> kodunun altına yapıştırarak tekrar deneyin)





Eğer her şey doğru yapılmışsa benzer yazılar eklentiniz çalışacaktır. 

Birkaç küçük detay:


1- İlk kodun içindeki “Bunlarda ilginizi çekebilir” kısmını dilediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz.
2- Kodlar size 5 benzer yazı sunacaktır. Rakamı değiştirmek isterseniz yine ilk koddaki maxresults yazısının yanındaki rakamı değiştirebilirsiniz.


Blogger Benzer Yazılar Eklentisi

Yorum Gönder

0 Yorumlar