Yalnızlığın Başkenti - Hüseyin Cengiz

Yalnızlığın Başkenti - Hüseyin Cengiz
Yoklama alıyorum sessiz olun!

Kaygı? Burada
Hüzün? Burada
Yalnızlık? Burada
Mutluluk?... Mutluluk? 

E.K.O.G ile okuduğumuz 2017 yılının son kitabı, Hüseyin Cengiz’in kalem aldığı “Bir Cemal Süreya romanı olan Yalnızlığın Başkenti. Aslında romandan çok biyografiyi andıran bu kitap, şairin çocukluğundan ölümüne kadar olan yaşamına, en çok da aşklarına ve evliliklerine değinmiş.

Açıkçası roman anlamında yorumlanacak pek fazla bir yönü yok. Yazarın kitaba olan kişisel katkısı, biyografinin uygun yerlerine Cemal Süreya’dan şiirler yerleştirmekten ibaret. Öyleki bu şiirler haricinde kitap boyu alıntı yapabileceğiniz, tek bir ilgi çekici söz öbeği yok.

Niteliği bırakıp niceliğe bir göz atarsak durum çok daha vahim. Sevenleri beni affetsin ama şahsen ben bu karakterde olsam kimse benim biyografimi yazamasın diye mahkeme kararı çıkartırdım. Maşallah şairliğin yanı sıra, hovardalıktan hercailiğe, bencillikten, narsisliğe, kadına şiddetten intihara meyile kadar her şey varmış adamda. Kısaca tam bir dediğini yapın, yaptığını yapmayın adamı.

Bir Cemal Süreya Romanı
Hayır o değil, hayatına giren kadınlar da bir tuhaf. Üvercinka hariç hepsi ışığı görmüş tavşan gibi, önceki evlilikleri, beraberliklerinin akıbeti belli olan bir adamın peşine takılıp gitmişler. Bakıyorsunuz çok yakışıklı, karizmatik değilmiş ama maşallah nasıl bir çene varsa göz koyduğu kadını tavlamakta üstüne yokmuş. Nasıl becerdiyse bir Üvercinka düşmemiş bu tuzağa. Gerçekten takdir edilesi bir kadınmış. Üvercinka demişken, Süreya bu kızı yemeğe çıkarıp, kafaya taktığında evli ve karısı hamile, Üvercinka diye seslendiği kız ise daha liseli.

Yalnızlığın Başkenti - Hüseyin Cengiz

Destek Yayınları’ndan çıkan kitabın, soft renklerle bezeli, bence hoş bir kapağı var. Ancak yazarın ve kitabın baş harflerinin küçük harflerle yazılmasını hoş durmadığını düşünüyorum. İlginç şekilde sayfa kenarları yuvarlak kesilmiş; ilk kez gördüm. Hoş durmakla birlikte güzel mi değil mi bir karar veremedim. Sanki kitabı kitap havasından çıkarmış gibi.

Bu arada 2017 yılını 36 kitap ile tamamlamışım. 2018 yılı okuma ve yorumlama açısından daha vasat geçecek. Zira öncelikle Ocak ayında yayınlanması planlanan ilk kitabım Yanlış Adam’ın tanıtımına epey bir vakit harcayacağım gibi duruyor. Günlerdir sitemde güncellemeler yapmakla uğraşıyorum. Bu iş rayına girer girmez öncelikle yılan hikayesine dönen yüksek lisans tezimi bitirmeyi ve yeni kitabım için araştırmalara başlamak (yazmak demedim dikkat ederseniz) istiyorum.

Yeni yılınız kutlu, kitaplarla dolu olsun…                               

Yalnızlığın Başkenti - Hüseyin Cengiz


Ø      Orijinal Adı: Yalnızlığın Başkenti 
Ø      Yayın tarihi: Kasım 2017 (12. Baskı)
Ø      Yazar: Hüseyin Cengiz
Ø      Ebat: 13.5 x 19.5 cm
Ø      Sayfa: 216
Ø      ISBN: 97860531131339756902165
Ø      Goodreads: 

Yorum Gönder

0 Yorumlar