Alıntı Kutusu Ekleme




Amatör seviyede blog tasarımı ile uğraşan biri olarak bloğumun tasarımını kendim yapmaya, fazla aşırıya kaçmadan eklentilerle zenginleştirmeye çalışıyorum. Bu noktada internet bilgi çöplüğüne dönmüş vaziyette. Ortalık yüzlerce çalışmayan kod, kırık link ya da anlatımı yetersiz post ile dolu. Bu sayfalarda sizlere de yardımcı olması amacı ile sadece kendi bloğumda kullandığım eklentilerin kodlarını, html'den minimum anlayan birinin kelimeleri ile anlatmaya çalışacağım.

Özellikle kitap bloglarının en büyük ihtiyacı olan bu eklentiyi epeyce aradım. Normalde blogger yayın ekle sayfasında alıntı ekle butonu var ama görevi sadece yazıyı biraz içeriden başlatmak. Ama biliyorum ki bizim istediğimiz bu değil. Bu sayfada alıntı kutusunun nasıl eklendiğini göreceğiz.

Başlarken Şablon> HTML' yi Düzenle adımlarının ardından Ctrl+F tuşlarına basıp ]]></b:skin> kodunu aratıyoruz. Bulduğumuz kodun hemen üzerine alttaki kodu yapıştırıyoruz. Bu noktada kafanız karışmasın. Aşağı yukarı bütün eklentilerin kodları ]]></b:skin> kodunun üzerine yapıştırıyoruz. Ben en üstteki kısımdan kenar çizgilerini ve arka planı transparan olarak ayarladım. 
 <style>
.post blockquote {
padding:10px 15px;
margin: 5px 15px;
border: 1px solid #E1E1E1;
background-color: #F6F6F6;
font-size: 15px;
font-family: Times;
}
.post blockquote:before {
content: "\201C";
color: #F13937;
font-family: Times;
font-size:50px;
font-weight: bold;
line-height:0px;
vertical-align:middle;
}
.post blockquote:after {
content: "\201D";
color: #F13937;
font-family: Times;
font-size:50px;
font-weight: bold;
line-height:0px;
vertical-align:middle;
padding:15px 0px 0px 5px;
}

Hazır yeri gelmişken Kod Kutusunu nasıl ekleyeceğiniz de öğrenmek ister misiniz? 

İşimiz bittikten sonra şablonu kaydedip bu ekrandan çıkıyoruz. Bundan sonra yazımızda alıntı olarak eklemek istediğimiz kısmı seçip bloggerin standart alıntı butonuna tıklıyoruz. Seçtiğimiz kısım şu şekilde görünecektir.

Edirne’li yazar gördüm mü takip etmeye çalışıyorum, neler yazmışlar, nasıl yazmışlar merak ediyorum. Bu nedenle eşimle Saraçlar Caddesinde gezerken gördüğüm bu kitabı hiç aklımda yokken alıverdim. Tam emin değilim ama kitap aynı zamanda kitaplığımdaki 300 civarı (çizgi romanlarım hariç) kitap içinde Edirne’den alınan tek kitap olma özelliğini taşıyor. 

Benim şimdilik seçtiğim alıntı kutusu bu. Belki bir gün değiştiririm. Ama en başından farklı bir şey denemek isterseniz bu kodu aldığım şu bloğu inceleyebilirsiniz. Kodun içinde görünen background yazan yerin karşısındaki koddan arka plan rengini, color yazısından yazı rengi ve border yazan yerden de sınır çizgilerinin rengini değiştirebilirsiniz. Takıldığınız yerler için mesaj atabilirsiniz. Kolay gelsin.
Renkli Populer Yayınlar Eklentisi , Blogger Renkli Populer Yayınlar Eklentisi , Blogger Renkli Populer Yayınlar , Renkli Populer Yayınlar Eklentisi Nasıl Eklenir , Renkli Populer  Eklentisi , Blogger Populer Yayınlar Eklentisi  BloggerBlogger EklentiBlogger EklentileriBlogger Eklentisi,PopülerRenkliYayınlar 

Yorum Gönder

0 Yorumlar