Vahşetin Çağrısı - Jack London



köpek, kuzey kutbu, pdf. özet
Sürekli uyanık olmak şarttı çünkü buradaki köpekler ve insanlar, şehir köpeği ve insanı değillerdi. Yabaniydiler; sopanın ve dişin yasasından başka yasa tanımayan vahşilerdi.


Bu da bende adet oldu. Tıpkı geçen yılki Edirne Kitap Fuarından, Beth Revis'in Evrenin Ötesi Üçlemesi serisinin ilk kitabı yerine yanlışlıkla son kitabını aldığım gibi, bu yıl da ne zamandır aklında olan Beyaz Diş yerine aynı yazarın Vahşetin Çağrısı isimli kitabını aldım. Lakin pişman değilim. Demek ki daha Beyaz Diş okumanın zamanı gelmemiş. Vakt-i zamanı geldiğinde onu da alıp okuyacağım.

Aslında gerek bu kitabı, gerekse Beyaz Diş'i ilkokul yıllarımda oturduğumuz evin karşısındaki kütüphaneden alıp okumuştum; hayal meyal hatırlıyorum. İkisi de ilk-ortaokul düzeyindeki çocuklar için harika kitaplar. Ah! Sanırım birde benzer kategoriye sokabileceğimiz, sonu biraz dramatik olsa da, çocuklara köpek sevgisini sonuna kadar aşılayacak "İhtiyar Sarı" vardı. İlginçtir, bu kitabın hali hazırda satışı yok, kim bilir belki adı değişiktir. Orijinal adı Old Yeller…

kitap yorumu, özeti, pdf, kurt
Kitaba dönersek, baştan sona bir köpeğin gözünden anlatılmış. Bu açıdan yazarın korkunç bir empati yeteneği olduğundan bahsedebiliriz. Saint Bernard  bir baba ve İskoç Çoban Köpeği bir anneden dünyaya gelen Buck, zengin bir çiftlikte gününü gün etmekte, dilediğince keyif çatmaktadır. Ama bir gün çiftliğin kötü niyetli çalışanı Manuel tarafından başkasına satılınca işler değişir. Bu noktadan sonra kızak köpeği olan Buck'ı, soğuk, zorlu, vahşi ve sadece yeterince zeki ve güçlü olanların ayakta kalabildiği bir hayat beklemektedir.

O küçük yabaniyi, o canlı et parçasını kendi dişleri ile öldürmek ve burnunu gözlerine kadar sıcak kanın içine sokmak için sürüsünün başında akıp gidiyordu.

Rus klasikleri kadar olmasa da, kesinlikle kar ve buzu iliklerinizde hissedeceğiz bir anlatımı var. Bolluk içinde yaşayan zengin köpeği Buck'ın, adım adım vahşileşmesini birebir yaşıyorsunuz. Kimi yerde öyle gerçekçi tasvirler var ki, avuçlarınızın Buck'ın tüyleri arasında gezdiğini hissedebiliyorsunuz.

Piyasada onlarca değişik edisyonu olan kitabın ben İş Bankası Kültür Yayınları'ndan çıkan baskısını okudum. Modern Klasikler adını verdikleri serinin 6. kitabıymış. Bence böyle bir dizi varsa, kitabın sonunda bu dizinin sıralı tam listesi de olmalıydı ama maalesef yok.bu nedenle seri kaç kitaptır, diğer kitaplar hangileridir (biri Beyaz Diş muhtemelen) bilmiyorum.

kitap yorumu, özeti, pdf. köpekYanlış yazılmış sadece bir kelime gördüğüm kitabın çevirisini beğendim. Hurdahaş, hayırhah gibi unutulmaya yüz tutmuş kelimelere yer verilmiş. İmla kurallarında her ne kadar sıkıntı hissetsem de bu konuda kesinlikle iddialı olmadığımdan not almadım. Bunun dışında, kapak resminde gözlerinizin içine bakan yaratığın, kitapta bahsedilen Buck ile uzaktan yakından alakası yok.


Arka kapaktaki biyografiden anladığım kadarıyla kısa bir ömrü olan yazarın 1903 yılında yazdığı ve ilk kitabı olan Vahşetin Çağrısı, yıllar sona bile değerinden bir şey kaybetmeyecek, güzel bir kitap. Yavaştan kırk yaşına yaklaşan biri olarak, neredeyse çocukluğumda aldığım hazzı tekrar aldım; tavsiye ederim. 
kuzey kutbu



Orijinal Adı: The Call Of The Wild
Yayın tarihi: Ocak 2016 (7. Baskı)
Yazar: Jack London
İngilizce'den Çeviri: Levent Cİnemre
Ebat: 12.5 x 20.5 cm
Sayfa: 112
ISBN: 9789944887632
Goodreads Puanı: 3.81

Yorum Gönder

0 Yorumlar